• (1)
  • (0)
  • (0)
  • (0)
Game cover

Depict1

Platform iconWindows 2010 Platform

No game description available yet

Game published on 03.02.2010 by Coreus

Editor rating
5
User rating (1 votes)
5

Rate this game

Rap sheet

  • Release year: 2010
  • Developer: Kyle Pulver
  • Publisher: Retro Affect
  • Game mode: Singleplayer
  • License: Shareware
  • Age rating: all
  • Visits: 12245
  • Screenshots (7)
  • Review (1)
  • Compability
  • Download
  • Comments
  • Screenshot(s) (7)


    Skjermskudd fra Depict1Skjermskudd fra Depict1Skjermskudd fra Depict1Skjermskudd fra Depict1Skjermskudd fra Depict1Skjermskudd fra Depict1Finally, this game has been beaten with the 'Good' Ending. It was way harder than I first imagined!!

    Game video


    There is currently no video attached. If you have one, contact us and we'll add it!

    Download


    Game compability


    No compability data found
    We have no data on how compatible this title is. Please refer to the list below for emulators on various platforms.

    Review


    Kyle er en genial fyr, ikke bare heter han Pulver til etternavn, men iløpet av årets Global Game Jam, som kun varte en helg, mekket han sammen med Alec Holowka noe som er både tidløst, fullt av atmosfære, sjel - og noe som ønsker å irritere ræva di tungt.

    Allerede fra startskjermen begynner man å undre. «Trykk ingenting for å starte»? Etter en merkelig start introduseres vi til en ikke navngitt hovedperson som ligner en jente og har rødt hår. En slags mentor, udefinert skikkelige prater til deg. Det er tydeligvis opplæringen som foregår. «Trykk piltastene for å bevege deg» lyder det, men...men..de fungerer ikke? Hva er dette for noe?

    Depict1 er laget for å tøyse med dine små grå, og lite eller ingenting av det du blir fortalt kan du ta som god fisk. For eksempel forflytter du deg ved å bruke «x» og «c». Hvert brett har som regel en lysende utgangsportal som du må nå, men noen ganger kan det være flere, og hvilken av dem som er rett kan ingen si deg. Eller, mentoren din vil nok prøve å gi deg ett «godt» råd eller to...

    Det som starter litt merkelig, øker bare i absurdhet videre utover i spillet. Fra brett som ikke er der, til pigger som egentlig er ... noe helt annet og vegger som kan hoppes gjennom er dette noe du ikke helt har spilt før, men gjerne vil se hvordan fortsetter. Satt i lys av den relativt tomme lyden av dine egne labbesteg i et vakum-univers hvor det er kun deg og mange kilometer pikselvegger, kun avbrutt av en og annen sjelden bakgrunnslåt.

    Som en plattformer får Depict1 «S» i både orden og oppførsel. Det eneste som mangler er en god slutt for å konkludere eventyret som dekker rundt 20 brett. Det er ingen helse involvert, og de få gangene det er fiender involvert er regelen «se, men ikke røre» - du dør momentant med andre ord. Uendelig antall liv er med på ferden, så det er likevel ingen reell fare ved å hoppe i havet.

    Et kort plattformopplevelse det smaker godt av i mange minutter etterpå, og som får en til å komme tilbake innimellom. Musikken minner om den fra «World of Goo», og slår seg inn med ujevne mellomrom. Selv med ett enkelt spor gir en dybde nok til et spill det er vanskelig å fotfeste noe sted. Se på det som en opplevelse utenom det vanlige fra et arrangement som har som mål å få indiekulturen av spillutviklere til å tenke utenfor alle bokser. Det er behagelig på en litt «Portal-aktig»-måte, selv om vi mangler både 3D-grafikk og portalbørsa.

    Vi skulle gjerne ha sett at dette varte lenger, fordi det er alt for raskt over når spilleren endelig har blitt vant til hvordan Depict1s univers fungerer. En solid femmer i karakterboken bør gi Kyle både ståkarakter og mot til å fortsette.

    Du kan lese mer om Depict1 og hente ned den nyeste versjonen (hvis det dukker opp en nyere enn 1.0 som vi har her) her: Link »

    Indiebølgen fortsetter, hva blir det neste?
    Score summary
    • icon Graphics : 5
    • icon Sound : 5.5
    • icon Gameplay : 5.5
    • icon Story : 5
    • icon Difficulty : 2
    • icon Learningcurve : 2

    Game permalink:

    Comments