• (0)
  • (1)
  • (0)
  • (1)
Game cover

Heimdall 2: Into the Hall of Worlds

Platform iconDOS 1994 Roleplay Isometric perspective

Isometrisk rollespill hvor du kan velge å styre en mannlig eller kvinnelig skikkelse når du selv ønsker. Spillet er delt opp i sekvenser som kan være alt fra en til flere skjermer. Både piltaster og muspeker kan benyttes for å styre karakteren rundt, og et verdenskart lar deg besøke områder i den rekkefølgen du vil.

Game published on 17.12.2014 by Coreus

Editor rating
5
User rating (0 votes)
0

Rate this game

Rap sheet

  • Screenshots (20)
  • Review (1)
  • Compability
  • Download
  • Comments
  • Screenshot(s) (20)


    Heimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of WorldsHeimdall 2: Into the Hall of Worlds

    Game video


    There is currently no video attached. If you have one, contact us and we'll add it!

    Download


    Buy this game from Good Old Games (gog.com)

    You need to login to display files for backup.

    Game compability


    Review


    Når Loki er på ferde for å ta over Midgar er det opp til Heimdall å sette permanente kjepper i hjulene. Vokteren av riket mellom de levende og døde får nok å gjøre når han selv må springe rundt som en vanlig dødelig. Her er det folk i nød og kun ved å hjelpe dem kan han finne Loki. Frem med slåsshansker og historiebøker!

    Heimdall 2: Into the Hall of Worlds er en merkelig miks av isometrisk rollespill, oppgaveløsing og kamp. Historien spinner rundt at Loki nok en gang herjer rundt i Valhalla, og situasjonen er så ille at Gudene selv må bryte inn. De gir oppgaven til Heimdall, selv en gud med fantastisk hørsel, kampevne og teft. Han må reise rundt i seks forskjellige Viking-land kjent som Yggdrasil på jakt etter deler av en Hellig amulett som vil sette en stopper for ugangen en gang for alle. Dette er en stor oppgave, ja man kan kanskje gå så langt som å kalle det en gudkommelig sådan.

    Perspektivet presenteres isometrisk, dvs. fra kvasi 2D sett på skrå hvor kontrolltastene er relativ til vinkelen du ser det hele i. Pil-ned er for eksempel egentlig ned og til venstre, mens Pil-opp egentlig er opp og til høyre. Det krever litt tilvenning og gjør ofte manøvrering inn dører og porter krevende for det er ikke alltid lett å alltid treffe på der hvor spillet forventer at det skal skifte scene.

    Selv om det tilsynelatende ser ut som et eventyrspill med plattformelementer, skjuler det seg et solid rollespillfundament i det spartanske grensesnittet. Runer gjør det mulig å koke opp egne formularer for magi, og ryggsekken skjuler et karakterark med statistikk og hva du bærer med deg til enhver tid. Ved å plukke opp runebøker lærer du deg ting å helbrede deg selv eller å slå ned fiender med lynnedslag. Du setter selv sammen kombinasjonene, og bruken av de krever selvfølgelig mana. “Less is more” er definitivt mantraen her, og gjennomsyrer spillopplevelsen.

    For eksempel finnes det egentlig kun to taster for interaksjon utover å bevege seg med piltastene, nemlig “Mellomrom” og “Enter”. Mellomromstasten brukes til å angripe med hva enn for våpen du har for hånden, og Enter benyttes til å flytte og interaktere med ting. Objekter som ligger på bakken plukker du normalt opp automatisk ved å gå over dem.

    Heimdall 2: Into the Hall of Worlds krever mye backtracking mellom områdene om du ikke er fullstendig klar over hva du gjør. Ved å gå ut av områder presenteres du for verdenskartet, Midgard, hvor du kan velge din neste destinasjon. Her styres alt med muspekeren, og brytter med karakteristikken om at det meste lar seg kommandere via tastaturet.

    [Omtale forts. senere]­
    Score summary
    • icon Graphics : 5.5
    • icon Sound : 5
    • icon Gameplay : 4.5
    • icon Story : 4
    • icon Difficulty : 4.5
    • icon Learningcurve : 5

    Link this page:

    Comments