• (0)
  • (0)
  • (0)
  • (0)
Game cover

Ecco: The Tides of Time

Platform iconSega Megadrive 1994 Adventure Platform 3rd person perspective

Series: Ecco the Dolphin

For å kunne gjenopprette Asterittene og endelig slå ned Virveldronningen, må Ecco atter en gang
reise fremover i tiden for å knuse Virveldronningen.

Game published on 12.12.2014 by Møggel

Editor rating
5
User rating (2 votes)
5

Rate this game

Rap sheet

  • Screenshots (10)
  • Review (1)
  • Compability
  • Download
  • Comments
  • Screenshot(s) (10)


    ecco tides of timeecco tides of timeecco tides of timeecco tides of timeecco tides of timeecco tides of timeecco tides of timeecco tides of timeecco tides of timeecco tides of time

    Game video


    Download


    Game compability


    No compability data found
    We have no data on how compatible this title is. Please refer to the list below for emulators on various platforms.

    Review


    Delfiner og vann. Ja, de to passer jo sammen på sett og vis. Men hva har det med en omtale her på denne siden å gjøre? Jo, det skal jeg fortelle, men først en liten vri på ting.

    Jeg har alltid latt meg fasinere av SEGA. Ikke bare har de hatt et spillkonsoll som gikk upåaktet hen her hjemme i kalde norge i forhold til Playstation og Nintendo, men de har faktisk også hatt spilltitler som har klart å dra det meste ut av grafikkbrikken på konsollet i motsetning til Playstation og Nintendo. Derfor har jeg med litt glede og frykt tatt det på meg å anmelde en SEGA tittel, nemlig Ecco: Tides of time.

    Først vil jeg ta for meg det jeg likte minst: spillbarhet og historie. Historien bygger videre på første installasjon i spillserien (altså Ecco the Doplhin), og forutsetter slik jeg ser det at du har noe kjennskap til hva spillene bygger på. Jeg er bortskjemt med gode DOS spill og SNES titler, og forventer en noe mer utbrodert historie som også vises i introen, men jeg føler jeg ble sittende like klok tilbake etter introen.

    Spillbarheten er et kapittel for seg selv. Vi nintendoentusiaster er jo vant med ABXY konfigurasjonen på kontrollen, og det å forholde seg til en ABCXYZ kontroll ble noe uvant om ikke kaotisk. Utover dette er kontrollene greie, men jeg kom ikke langt i spillet før det ble for mye kaos til at jeg klarte å nyte opplevelsen. Dette er et kjent fenomen for SNESere som meg, så jeg kan ikke trekke for mange poeng på dette. Det jeg derimot trekker alle mulige poeng for, er det uforklarlige konseptet om hvilke knapper som gjør hva.

    Det spillet leverer på, er i høyeste grad grafikken og lydbildet. En gammel SNESer og mod/demo entusiast som meg blir i høyeste grad tilfredsstilt av et så forseggjort eksempel på grafisk stimulans, og jeg finner meg ofte sittende og drømme meg bort i vakre landskap. Lydbildet kompletterer denne sanseperfeksjonen til de grader med stemningssettende musikk og lydeffekter, og jeg blir rett og slett solgt på dette. Si hva man vil, men SEGA har faktisk klart å overgå samtidskonsollene på dette punktet.

    Alt i alt føler jeg at spillet scorer veldig bra, men spillbarheten forhindrer meg i å samvittighetsfullt gi en Golden DOS Spirit, dessverre.
    Score summary
    • icon Graphics : 6
    • icon Sound : 6
    • icon Gameplay : 1
    • icon Story : 1
    • icon Difficulty : 3
    • icon Learningcurve : 2

    Game permalink:

    Comments