• (1)
  • (1)
  • (3)
  • (2)
Game cover

Project IGI: Im Going In

Platform iconWindows 2000 Action FPS

Series: Project IGI: I'm Going In

First person stealth shooter where you play an agent on a mission to save the world from a nuclear disaster.

Game published on 21.12.2012 by Nocturn

Editor rating
4
User rating (7 votes)
4.3

Rate this game

Rap sheet

  • Screenshots (10)
  • Review (1)
  • Compability
  • Download
  • Comments
  • Screenshot(s) (10)


    N/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AProject I.G.IProject I.G.IProject I.G.I

    Game video


    There is currently no video attached. If you have one, contact us and we'll add it!

    Download


    Game compability


    No compability data found
    We have no data on how compatible this title is. Please refer to the list below for emulators on various platforms.

    Review


    Hemmelige agenter i spillverden virker nå til dags mer opptatt av fancy moves, og hvordan sluttføre fienden "kulest" for at kidsa skal rope "wow" i ekstase for hver fiende som blir most. Hvor ble det av det den gamle garden av Sam Fisher og Agent 47, eller David Jones? Vel David Jones har man nok ikke sett på en lang stund, dog de andre to er blitt actionjunkier i god "Yippi kay-yay motherfucker" stil, og sier ikke nei takk til å kaste kuler og krutt i all verdens vinkler og alt i herlig stilsikkert slowmotion. Mr. Jones derimot er av den gamle garde, og er helten i Project Im Going In, men er dette en tittel som egentlig burde hetet Project Im Going Out?

    David Jones er blitt tilkalt for å stoppe og nøytralisere stjålne atombomber, og fienden er selvfølgelig stereotypen av stereotyper, russerne. Spillet er et førstepersonskyter, som tar sikte på realisme og sniking. IGI inneholder 14 oppdrag som tar deg verden over. Oppdragene er store og kan til tider være meget komplekse. Det kreves at du planlegger fremover, og du får utstyr til å hjelpe deg med dette. Det er rett og slett bittelitt James Bond over vår herremann David Jones.

    Når man har startet spillet og man tar ut fiender i hytt og pine, så er det noe som slår deg som en sur eim av oppvaskkomme. Spillets AI, som kan hende være noe av det slappeste man har oppdrevet i spill på lang tid. Noen fiender reagerer rett og slett ikke på at du skyter på dem, eller på dens kompanjonger, mens andre kan spotte deg mens du ligger skjult langt borti skauen. IGI er på langt nær noen perfekt perle, bugs er det i massevis. Du blir å irriter deg grønn over enkelte animasjoner som må gjøres ferdig, og kan ikke kanselleres når de er startet. For eksempel når man skal klatre over et gjerde må du bare be til høyere makter for å håpe at ingen skal se deg. Gjør de det, så smeller det, mens vår kjære David holder fortsatt på å dra ræva si over gjerdet, og bryr seg svært lite å bli laget til sveitserost. Hvis dette skjer, så er det bare å restarte. Spillets sikter seg inn på realisme, og da tåler du deretter også, en kule kan enkelte ganger være nok. Spillet er av og til brutalt vanskelig, hvis man tar i betraktning den hinsidige AI'en, så er du inn for en herlig karamell med alt-kan-skje. Det spiller til tider ikke noen rolle om du sniker eller går apokalyptisk gun-ho gjennom oppdraget, plutselig kan en eller annen luring treffe deg fra ingensteds og du må starte på nytt igjen. Spillet er litt som lotto.

    Hvis du kommer i skuddkamp, så vit at det finnes ingen automatisk helsegenerering, hvis man taper helse, så er den tapt, punktum. Ikke nok at spillet er tåpelig vanskelig til tider, så har utviklerne lagt en siste midtfinger i det hele, det finnes heller ingen lagring under oppdragene, eller lagringspunkter. Når du har startet på et oppdrag, så er du må du gjøre det også ferdig i en sitting. Hvis du dør på slutten av oppdraget, kjipern, start på nytt. I dagens standard, så kan dette virke hinsidig. Skulle gjerne ha skrevet at IGI krever det perfeksjonisme av deg som spiller, men heller er det bare rein skjær hell å komme seg gjennom, enn noe annet.

    Hvis man bare ser på spillets 3D motor, så er den faktisk ikke så verst. Derimot detaljnivået og hva de har lagt til i hvordan spillet ser ut innendørs, så er det rimelig kjedelig affære. Det er til tider ingenting annet å oppdrive enn grå og kjedelige teksturer. Lydsiden er også ikke helt topp, misforstå meg rett, den er ikke grusom. Pistoler smeller av, og lydsporene setter stemningen. Dog stemmene i spillet høres ut som de er spilt inn mens man satt i en vaskemaskin - tom og platt. Stemmeskuespillet er rimelig horribelt, enda de hadde Michael Ironside på lønningslisten (dog bare for å gjøre skrikene for hovedpersonen. Så er jo det egentlige spørsmålet, hvem tar inn Michael Ironside bare for å gjøre skrikene i et spill?! Ubegripelig).

    David Jones fikk bare to titler med Project IGI, og det er litt synd. All ære til spillet for å prøve, men det skulle vært litt mer tid i AI og grafikken i spillet, så ville dette vært noe meget spesielt. At spillet kom ut 2 år før Splinter Cell kom på markedet får man til å tenke: Hva brukte Ubisoft av det de lærte fra IGI i Splinter Cell? Hvis Ubisoft finner det for godt å ta opp Herr David i tjeneste igjen, så ville det vært en interessant tittel å fulgt med på, uten all fancy moves og slowmotion. Med dagens teknologi, så tror jeg faktisk Project IGI 3 ville vært magisk.
    Score summary
    • icon Graphics : 3.5
    • icon Sound : 3.5
    • icon Gameplay : 5
    • icon Story : 3.5
    • icon Difficulty : 6
    • icon Learningcurve : 1

    Game permalink:

    Comments